tirsdag 20. desember 2011

TICC – Tanga International Competence (tidleare Conference) Center

TICC er drevet av norske Ruth og mannen hennar, Odd. Ruth, eller Mama Ruthi som dei kallar ho i tanzanianarane kallar ho, er utdanna sjukepleiar men jobber som konsulent no. Det er ho som har vore vegleiaren vår her i praksis. 3-4 veker i året jobber ho i Noreg for å tjene nok penger til å leve i Afrika. Arbeidet som blir gjort i Tanga er kjempeflott, og eg vil fortella litt meir om plassen eg har budd på sidan slutten av september.

I periodar bur det mange studentar der og dette er eigentleg ein del av inntekta til TICC, samtidig som dei har sponsorar. I tillegg blir det bruka som hotell med restaurant. Det er ulike studentgrupper ute, både sjukepleiarar, barnevernspedagogar, sosionomar og jordmødre. Alle desse gruppene blir bruka i samfunnsarbeidet i landsbyane rundt om her, og det blir koordinert slik at ulike studentgrupper kan jobba med ulike problem hjå samme pasientar. Me følger dei opp på alle dei områda dei ulike gruppene har kompetanse på. TICC har starta Tanga Aids Working Group (der eg har vore i praksis), har oppretta tre familieheimar (ein slags barneheim), har hjulpet i gang ei mikrofinansgruppe, har over 200 sponsorborn og jobber med helse og samfunnet generelt. Den skulen eg var på i forbinding med helsesjekken er valgt ut for å hjelpa den opp frå dårlege resultat. Det er TICC som dermed har gitt alle ungane der gratis helsesjekk og oppfølging, samt ei gratis banan til dei 800 elevane kvar dag. Resultatet av helsesjekken viste mange problemområder å ta tak i og målet er å gjera skulen til den beste i distriktet. Slik kan ein hjelpa mange av landsbygdene rundt her, samtidig som ein blir eit førebilete for andre skular. Eg har bitt meg merke i to ting Ruth, med sin store erfaring og kompetanse, har fortalt anngåande samfunnsarbeidet ho gjer:

(1)Hennar tre prinsipp for korleis ho jobber er 1) alle mennesker har ein eigenverdi i seg sjølv, 2) likbyrdig dela erfaringar og la den andre (svakaste) part dela først og 3) minska maktforholdet mest mogleg. I tillegg må alle tre vera til stades for at ein skal kunna klara arbeidet.

(2) Å ha ein fot i kvar kultur. Å tilhøyra ein kultur betyr også at ein har visse tankesett ein ofte ikkje er klar over. Dette kan vera haldningar og måter å oppføra seg på. Dersom ein bur lenge i ein anna kultur blir ein gjerne integrert i både positive og negative sider. Ruth kjem uta nfrå og ønsker å gjera ein forskjell. For at ho skal klara det må ho ha med seg kunnskap og erfaringar utanfrå for at det skal utgjera ein forskjell. Sjølv har ho fortalt det er heilt nødvendig for ho å vera oppdatert på arbeidet både i Noreg og her i Tanzania, og dermed ha kunnskap om begge kulturar og arbeidet der, for at ho skal kunna gjera den jobben ho gjer.

For meg som trives på reisefot og kan tenka meg å arbeida i utlandet var det veldig inspirerande å høyra om hennar erfaringar. Kva framtida bringer veit kun Gud.
Eg må også føya til at TICC treng den støtten dei kan få i det fantastiske arbeidet som blir gjort der. Dersom du ønsker å bidra kan du søka opp Tanga International Conference Center (eller Tanga International Competence Center som det no har bytta namn til) og finna både meir informasjon og eit kontonummer der, eller spørja meg.

Eg har vore ei veke på Zanzibar nettopp, og her er nokre få bileter der i frå.
Småfly frå Tanga til Zanzibar.
Volleyball på stranda.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar